وبلاگ
جدیدترین مطالب در حوزه فناوری و حملونقل هوشمند
به صفحه مقالات تخصصی شرکت مهیا خوش آمدید! در این بخش، جدیدترین مقالات و تحلیلهای مرتبط با سیستمهای حملونقل هوشمند، ترافیک شهری، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا (IoT) را مطالعه کنید. ما در مهیا با ارائه مطالب علمی و کاربردی، شما را در مسیر توسعه فناوریهای نوین یاری میکنیم. اگر به مدیریت هوشمند ترافیک، طراحی سامانههای نظارتی، تحلیل دادههای حملونقل و راهکارهای بهینهسازی شهری علاقهمند هستید، مقالات ما بهترین منبع برای شما خواهند بود. جدیدترین ترندها، نوآوریها و راهکارهای تخصصی را از طریق مقالات ما دنبال کنید.

ارزیابی سیستم SCATS
سیستم SCATS (سیستم تطبیقی هماهنگشده ترافیک سیدنی) به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای مدیریت ترافیک شهری شناخته میشود که با استفاده از دادههای زمان واقعی و تطبیقی، به بهینهسازی جریان ترافیک و کاهش تراکم در شهرهای پرجمعیت میپردازد.

آییننامه راههای برونشهری
“آییننامه طرح هندسی راههای برونشهری” ضابطه شماره 1-۸۰۰ استفاده از ضوابط، معيارها و استانداردها در مراحل مطالعه و طراحي، اجرا، بهرهبرداري و نگهداري طرحهاي توسعهاي كشور به لحاظ توجيه فني و اقتصادي طرحها، كيفيت طراحي و اجرا، عمر مفيد و هزينههاي نگهداري و بهرهبرداري، از اهميت ويژهاي برخوردار ميباشد. نظام فني و اجرايي كشور، به

آییننامه تقاطعها
به منظور تكميل و یكپارچه سازي ضوابط فنی حوزه راه (مطالعات توجيهی، تهيه طرح، احداث، بهره برداري و نگهداري و بهسازي) تدوین آئيننامه راههاي ایران (آرا) با همكاري جامعه فنی و مهندسی تهيه بوده و کشور در دست به مرور نهایی و ابلاغ می شود. آئين نامه، در دو بخش مقررات و ضوابط و معيارهاي

تابلوهای VMS چیست
این روزها شهرها و جادههای بین شهری بیش از هر زمان دیگری گسترش پیدا کردهاند. در نتیجه این گستردگی ترافیک هم بسیاری بیشتر شده و کنترل ترافیک نیازمند ابزارهای مدرنتر و دقیقتری است. یکی از ابزارهای ارتباطی شهری که بهمنظور کنترل ترافیک به کار میرود، تابلوهای vms یا تابلوهای پیام متغیر هستند. در این مقاله

کنترلر برنامه پذیر چراغ راهنمایی چیست؟
طرز کار چراغهای راهنمایی و رانندگی موضوعی نیست که هر روز ذهن ما را به خود مشغول کند. مگر آنکه در صف طولانی از ماشینها پشت یک چراغ قرمز گیر افتاده باشیم. بااینکه ایده چراغهای راهنمایی و رانندگی امروز بیشتر از صد سال قدمت دارد و در این سالها تغییرات بسیاری هم داشته است، هنوز

انواع روش کنترل هماهنگ چراغهای راهنمایی
برای کنترل هماهنگی تقاطعهای مختلف باید به عوامل مؤثر گوناگونی مانند رفتار رانندهها و رعایت نظم، فاصله بین تقاطعها و میزان پراکندگی خودروها توجه داشت. سادهترین سیستم برای کنترل هماهنگ سیستم شریانی است. در این شیوه هدف و توجه اصلی بر روی پیشروی ترافیک در یک مسیر اصلی است. برای مثال، در تهران مسیر میدان